X

گینرها

گینرها

کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع تولید انرژی بدن بوده و طبق اعلامیه سازمان جهانی بین 55 تا 75 درصد از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربو هیدرات ها تأمین شود ....

کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع تولید انرژی بدن بوده و طبق اعلامیه سازمان جهانی بین 55 تا 75 درصد از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربو هیدرات ها تأمین شود . در رشته هایی مثل بدنسازی که بدن به انرژی بالایی برای جابجایی وزنه ها نیاز دارد ، انرژی بدن از کربو هیدرات ها گرفته میشود .

کربوهیدرات ها به دو نوع کربو هیدرات های ساده مثل آب میوه ها و کربو هیدرات های پیچیده مثل سیب زمینی و ماکارونی تقسیم می شوند.

گینر ها تشکیل شده از مقدار زیادی کربوهیدرات و مقداری پروتئین که نسبت کربوهیدرات به پروتئین میزان کیفیت آنرا در هر برند مشخص میکند، هرچقدر کربوهیدرات بیشتر باشد برای افزایش وزن کاربرد بیشتری دارد .

مثلا 30درصد پروتئین و 70درصد کربوهیدرات نسبت تشکیل دهنده یک گینر برای افزایش وزن میباشد .

بهترین زمان مصرف گینر ها :

میزان مصرف بستگی به وزن ورزشکار و همچنین اهداف هر شخص متفاوت میباشد ، لیکن در هروز میتوان دو یا سه وعده از مکمل گینر استفاده نمود.

وعده اول بعد از صبحانه و یا بعنوان میان وعده صبح از آن استفاده نمود .

وعده دوم قبل از تمرین البته اگر تمرین در بعد از ظهر انجام پذیرد ، برای تأمین انرژی تمرین .

وعده سوم بعد از تمرین برای بازسازی گلیکوژن ( سوخت عضله) .

نکته : برای افزایش بیشتر وزن در افرادی که از کمبود وزن ناراحت هستند ، میتوان از ترکیب کراتین و گینر به صورت هم زمان استفاده کرد تا هم از افزایش قدرت و هم افزایش قند موجود در کربوهیدرات ناشی از مصرف قند ( گلیکوژن ) و کراتین بهره بیشتری نصیب ورزشکار شود . که این امر در صورتی محقق میشود که ورزشکار بتواند میزان قند موجود در بدن را بصورت کامل در زمان تمرین تخلیه کرده و سپس در زمان مصرف گینر و کراتین امکان جذب بالایی را فراهم نماید . 

Print
ارسال شده: آذر 5, 1398,
نظرات: 0,
کلمات کلیدی:
0رأی موافق 0رأی مخالف
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان