X

چرا درتمرینات کم انرژی هستیم ؟

چرا درتمرینات کم انرژی هستیم ؟

اگر درحین تمرینات انرژی شما کم است و اصطلاحا زود خالی می کنید این کاهش سطح انرژی می تواند به یک یا چند تا از عوامل ذیل بستگی داشته باشد

• بدخوابی و استرس مداوم
روزهای پر استرس و بدخوابی های شبانه دست به دست هم داده و هردوی این عوامل می توانند تمرینات شما را تحت تاثیر قرار دهند . وقتی کسی در اواسط تمرین با کمبود انرژی مواجه می شود ، اولین چیزی که باید آنرا مورد بررسی قرار داد ؛ شیوه زندگی او در عرض یک یا چند هفته گذشته می باشد و مهمترین این عوامل کافی بودن میزان خواب با کیفیت شخص ورزشکار می باشد .
• افت ph خون
هرچه طولانی تر وشدید تر ورزش را ادامه دهید ، یون های هیدروژن بیشتری در سیستم شما تولید می گردد . در نتیجه میزان ph بدنتان افت کرده و بیشتر اسیدی می شود .خوشبختانه هر چه درتمرینات جا افتاده تر و تواناتر شوید ، بدنتان هم این یون های هیدروژن را بهتر دفع می نماید ...پس ادامه دهید
• سرعت و شدت زیاد در تمرین
در هفته دست کم دو روز کامل به خودتان استراحت دهید . یک اصل خوب این است که بیشتر از دو تمرین سخت را پشت سر هم انجام ندهید ( شرایطی که در اینجا ذکر شد مربوط به بدنسازان غیر حرفه ای و ورزشکارانی است که بصورت نچرال تمرین می کنند وگرنه برای افراد حرفه ای تر نیاز به تمرینات سخت و تعداد روزهای تمرین بیشتر هست ) .
• کم خونی
این حالتی است که خون شما سلول های حامل اکسیژن بسیار کمی دارد که در نهایت باعث می شود دریافت اکسیژن سلول هایتان محدود شود ، وقتی سلول ها اکسیژن کافی نداشته باشند ، نمی توانند بهترین عملکرد را داشته باشند و شما خیلی زود احساس خستگی خواهید کرد .
پایین بودن مقدار آهن ، که می تواند برای خانم هایی که گوشت قرمز و فرآورده های حیوانی را حذف می کنند و یا عادات ماهیانه شدیدی دارند روی دهد ، در بیشتر موارد منجر به کم خونی می شود .
• کم آبی
برای اینکه مطمئن شوید حین تمرین بدنتان به اندازه کافی ذخیره آب دارد ، پیش و پس از هر جلسه ، خودتان را وزن کنید . اگر بیش از 2 درصد وزن بدنتان را از دست داده اید ، پس لازم است بیشتر آب بنوشید . ( لازم به ذکر است  نوشیدن آب به صورت جرعه جرعه در طول تمرین و همچنین طول روز از واجبات تمرین بدنسازی می باشد ) .
• مشکلات تیروئیدی
عملکرد ضعیف تیروئید در هر زمانی می تواند انرزیتان را به تحلیل برد ، اما اگر اغلب حین ورزش احساس خستگی می کنید و دلیل دیگری برایش ندارید ، خوب است که با پزشک در این مورد صحبت کنید تا این احتمال را بررسی کند .
در میان خانم ها این مشکل بسیار شایع است و تقریبا یک هشتم خانم ها به نوعی با مشکلات تیروئیدی درگیر هستند اما حدود 60 درصد از مبتلایان ، از وجود این مشکل در بدنشان بی اطلاع هستند چون علایم را یا متوجه نمی شوند ویا آنرا جدی نمی گیرند.
•عدم دریافت کربوهیدرات کافی
این مشکل بزرگی برای خانم هایی است که برای کاهش وزن تلاش میکنند . با این که باید بیشتر از کالری بدنتان بسوزانید تا چربی هایتان آب شود اما باید کالری کافی از کربو هیدرات ها نیز دریافت نمایید تا برای ورزش و تمرین با استفاده از گلیکوژن ناشی از سوخت کربوهیدرات انرژی کافی برای تمرین داشته باشید و بجای کم کردن بیش از حد کربوهیدرات پیشنهاد میگردد از میزان مصرف تنقلات و ریزه خواریهای معمول خودداری کنید تا مجموع کالری کمتری وارد دبدن شما گردد .
پس سعی کنید برای تامین گلیکوژن برای تامین انرژی تمرین حدود یک تا یک ونیم ساعت قبل از تمرین روزانه مقداری کربوهیدرات مصرف کنید . ضمنا یادآور میشود که مصرف زیاد وعده غذایی قبل تمرین نیز باعث سنگینی دستگاه گوارش و منجربه انجام تمرین بی کیفیت خواهد شد .
 
Print
ارسال شده: آذر 24, 1398,
نظرات: 0,
کلمات کلیدی:
0رأی موافق 0رأی مخالف
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان